ملورینملورین، تا این لحظه: 7 سال و 3 ماه و 9 روز سن داره
پیوند عشق منو باباییپیوند عشق منو بابایی، تا این لحظه: 18 سال و 1 ماه و 3 روز سن داره

مامان پوپک

انتخاب صندلی غذاخوری برای کودک

1393/4/24 11:48
نویسنده : مامان ملورین
384 بازدید
اشتراک گذاری

صندلی های غذا خوری کودک به تعداد زیاد و متنوع وجود دارند . بنابراین برای خرید صندلی مناسب کودکتان ، به چندین فروشگاه سر بزنید . 

 

صندلی های قابل تبدیل و تغییر پذیر 

این نوع صندلی ها برای کودکان یک تا شش ماهه طراحی شده اند و از حالت و شکل صندلی غذا خوری کودک ، به شکل صندلی ننویی تبدیل می شوند . بهتر است هنگامی که کودک ماه های اول عمر خود را می گذراند ، یکی از این صندلی ها را بخرید ؛ چرا که می توانید حداکثر استفاده را از آن ببرید . تنها اشکال این صندلی ممکن است این باشد که فضای زیادی اشغال می کند و جاگیر است . سهولت تبدیل یک صندلی به شکل صندلی دیگر در مدل های گوناگون متفاوت است . بنابراین ، در مورد روش استفاده از آن  ،در فروشگاه برای شما توضیح داده خواهد شد . رنگ بدنه بیشتر این صندلی ها سفید است . 

صندلی های سه در یک 

طرح های گوناگون این نوع صندلی به صورت صندلی جداگانه ، میز و صندلی و صندلی غذا خوری مخصوص کودک در فروشگاه ها یافت می شوند . بعضی از آن ها به سادگی از هم جدا می شوند ، در حالی که بعضی دیگر با کمک پیچ گوشتی ا زهم جدا می گردند .محل نشیمن این صندلیها بسیار راحت است ،سطحی براق سفید رنگ یا چوبی دارند . نوع صندلی کوتاه و پایین آن بار کودکان بالای چهار سال مناسب است ، به شرط آن که بدون سینی از آن استفاده شود . 

صندلی های بالا رونده 

این صندلی های نسبتاً گران از یک صندلی پایه بلند مخصوص غذا خوری کودک به صندلی کوتاه تر قابل تبدیل می باشند . بعضی از آن ها نیز سینی مخصوص غذا خوری کودک دارند ف به گونه ای که قابل تنظیم با رشد کودک هستند . بدنه آن ها اغلب فلزی و سفید رنگ همراه با محل نشیمن جذاب می باشد . 

نکته ها 

* برای استفاده بیشتر از یک صندلی غذا خوری مخصوص کودک ، یک بالشتک کمکی بخرید و در روزهای نخست ، که کودک برایاولین بار روی این صندلی می نشیند  ،از آن استفاده کنید . اگر امکان دارد سینی غذا خوری آن را نیز متناسب با کودک تنظیم کنید . 

*صندلی غذا خوری کودک به راحتی تمیز می شود . بنابراین ، همواره آن را تمیز کنید تا گرد و غبار روی صندلی یا سینی مخصوص غذای کودک باقی نماند . 

* مطمئن شوید که صندلی محکم و مقاوم است . لازم است که در مقابل ساییدگی نیز به طور قابل توجهی مقاوم باشد . 

* اگر از صندلی غذا خوری گیره دار استفاده می کنید ، مطمئن شوید که میز آن مناسب است و تحمل وزن کودک شما را دارد . هرگز تحت هیچ شرایطی آن را به شیشه میز نصب نکنید . 

صندلی های تاشو 

این صندلی های کمی گران  ،با سطوح چوبی و سفید رنگ براق وجود دارند که معمولاً با یک حرکت قیچی مانند ، تا می شوند . بعضی از آن ها به حالت ضربدر تا می شوند و به راحتی می توان آن ها را در صندوق عقب اتومبیل قرار داد . پیش از آن که صندلی بخرید ، باز و بسته و تا شدن آن را امتحان کنید و مطمئن شوید هنگامی که باز می شود  ،کاملاً مقاوم و محکم است . 

صندلی های نوع محلی 

این صندلی ها چوبی و محکم هستند و معمولاً یک سینی چوبی و یک محور کلبه مانند جالب دارند . چون این نوع صندلی چوبی است ، ممکن است کودک روی آن راحت نباشد . به همین دلیل ، بهتر است یک بالشتک نرم بخرید و روی نشیمن گاه صندلی قرار دهیدتا کودک روی آن احساس راحتی کند . 

صندلی های قابل حمل 

دو نوع از این صندلی موجود می باشند : 

* متناسب برای استفاده هنگام بیرون رفتن از منزل ، که به راحتی تا می شود و در یک کیسه جا می گیرد . با این وجود ، برای استفاده هر روزه مناسب نمی باشد ، چرا که کودک روی صندلی محکم نگه داشته می شود و از این رو  ،نمی تواند به میز دسترسی داشته باشد و خودش غذابخورد . 

* صندلی های گیره دار که بدنه آن ها در زیر و بالای لبه میز ناهار خوری قرار می گیرد . پیش از آن که کودک را روی صندلی بگذارید ، از محکم و مقاوم بودن میز اطمینان حاصل کنید . 

1- برای باز کردن قلاب های سینی مخصوص غذا خوری کودک ، که جلوی صندلی قرار دارند ، هر دو طرف را با هم و یکدفعه فشار دهید و سینی را به طرف بالا تا کنید . 

2- قلاب های کناری را که بدنه صندلی محکم نگه می دارند ، به حال قبل برگردانید . در نتیجه  ،صندلی به حالت قیچی در می آید . 

3- این حالت به شما اجازه می دهد که صندلی را بر روی خودش تا کنید . طراحی این صندلی به گونه ای است که به طرزی باور نکردنی ، کم حجم و فشرده می شود . 

4- اکنون این صندلی کاملاً جمع شده است . به راحتی می توان آن را در صندوق عقب اتومبیل گذاشت . 

نکته ها 

همواره از یک کمربند ایمن و سالم استفاده کنید . اگر چه بیشتر صندلی های غذا خوری مخصوص کودک کمربندهای ایمنی دارند ، اما احتمالاً مجبور می شوید کمربند دیگری نیز بخرید که دور بدن کودک بسته خواهد شد ؛ زیرا در مواقعی کهمراقب کودک نیستید ، ممکن است خود را از زیر کمربندهای مخصوص صندلی رها کند . بنابراین  ،خرید کمربند اضافی لازم می شود . 

* هرگز کودک را تک و تنها و بدون مراقب روی صندلی نگذارید . 

پسندها (1)

نظرات (1)

شادي
16 آبان 93 3:50
سلام دوست عزيز! خوبي؟!! وبلاگت خيلي قشنگه! مخصوصا عکس هاش! ولي چرا ازش کسب درآمد نميکني؟؟! کافيه توي ((سيستم کسب در آمد پاپ من)) ثبت نام کني. بعد وبلاگت رو در قسمت سايت ها ثبت ميکني تا تاييد بشه. بعد کد رو در قالب وبلاگت قرار ميدي. بعد به ازاي هر بازديدکننده که در وبلاگت کليک کنه 60 الي 150 ريال به حسابت اضافه ميشه. تسويه حساب ها به طور منظم و هفتگي انجام ميشه. کافيه که امتحان کني! مطمئنم خوشتون مياد و راضي خواهي بود! لينک ثبت نام : http://popman.ir/user/signup/ref:437 منتظرما! _______________
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به مامان پوپک می باشد